ÅR 2008

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Ja det har jag gjort. Och det var underbart!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
- Jajamensan, lovade mig själv att fortsätta på mitt godisförbud, sluta äta chips och skaffa mig ett seriöst förhållande. Och titta vad jag lyckades!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- Nej, det känns kanske lite för tidigt. Däremot har jag några vänner som blev gravida men gjorde abort.

4. Dog någon som stod dig nära?
-  Nej.


5.Vilka länder besökte du?
- Jag var i thailand i början på året.

6. Är det något du saknat år 2008 som du vill ha år 2009?
- Nja. I slutet nu så har det ju varit lite upp och ner med kärleken. Killar in och killar ut. Det skulle vara skönt om både jag och folk kunde bestämma sig. Kanske en ny pojkvän? Och sen vill jag bli nyttigare och börja motionera.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
- 29 mars. Kommer nog vara den bästa dagen i mitt liv ganska länge även fast det är i det förflutna nu. Dagen då jag och filip blev tillsammans.

- 29 och 30 augusti - popaganda

- 28 augusti min födelsedag

- 10&11 Juni -  bal och skolavslutning.

- 3-16 Augusti sista gången jag och my var på kollo.

8. Vad var din största framgång 2008?
- Jag slutade vara mes. Vågade och tog plats.

9. Största misstaget?
- Det måste ha varit ett tag när jag ingick i något slags inte alls bra förhållande med en nära vän. Ångrar varenda minut.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Jag har väl haft förkylningar och liknande.

11. Bästa köpet?
- Gud jag har faktiskt ingen aning. Men jag tror det får bli kavajen jag köpte på den där second hand butiken för 30 kr.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
- Skor, kläder och mat!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Ja en massa saker! Så många så jag kanpt kommer ihåg någon.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
- Good morning her horst - mado diao. Den påminner mig och när ja bytte musikstil och när mitt liv vändes om. Jag har också en massa minnen till den låten.


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Jag var nog överlag gladare tror jag. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
- Umgåts med mina vänner och inte uteslutit dom. Vänskap går före kärlek!


17. Vad önskar du att du gjort mindre?
- Tänkt. Jag tänkte aldelles för mycket 08.

18. Hur tillbringade du julen?
- Julen har ju inte varit än. Men den ska tillbringas hemma med familjen och mormor och morfar. Urtrevligt!

19. Blev du kär i år?
- Ja det blev jag. Jag har nog aldrig varit så kär i hela mitt liv.

20. Favoritprogram på TV?
- Greys anatomy, desperete housewifes, gossip girl, andra avenyn och prision break!

21. Bästa boken du läste i år?
- Om jag skulle vara oärlig skulle jag nog säga nässlorna blomma eftersom jag borde tycka det är den bästa. Men om jag ska vara ärlig så är det nog linas kvällsbok och syskonkärlek.

22. Största musikaliska upptäckten?
- ojojoj. Säkert och hello saferide, håkan hellström, bright eyes (conor oberst), first aid kit, miss li, bob dylan och edith piaff måste jag nog säga är dom som har berört mig mest. 

23. Något du önskade dig och fick?
Jag har önskat med en gitarr och kläder typ. 


24. Något du önskade dig men inte fick?
- Det har ju inte varit jul än..


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
- Herregud. Jag kommer inte ihåg. Hmm. haha!

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
- Ja. Om jag hade fått som jag ville med kärleken, om min ekonomi inte hade varit så usel och om jag hade varit en bättre vän.

27. Hur skulle du beskriva din klädstil år 2008?
- Lite söder/indie tror jag nog. Ibland blir det dagar då jag inte orkar. Då sätter jag på min jeans en tröja och uggs. Men det är endast i nödfall.

28. Vad fick dig att må bra?
- Åh, kärleken, sommaren, alla människor, musik och typ allt.

29. Vad fick dig att må dåligt?
- När det tog slut mellan mig och filip mådde jag dåligt ett bra tag faktiskt. Sen hade jag en period i början av året då jag bråkade med mina föräldrar. Sen när jag , my och jocke blev busted var inte heller så roligt. Sen nu i slutet har jag mått lite sisådär när det gäller kärlek. Jag har sårat och blivit sårad..

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
- CONOR OBERST, håkan hellström, heath legder och adam brody!

31. Vem saknade du?
- en massa people!

32. De bästa nya människorna du träffade?
- Stina är helt klart den bästa! Sen finns det en massa trevliga nya människor som: Lina, Fanny, Mickis, Camilla, Sandra, Martin, Adam.., Amanda, Kristoffer, Viktor, Ture, Alex, Jonte, Olle, Olle, Andy.., Basse, Sophie, Sara ja och en massa flera som jag säkert glömt nämna.


33. Vem har du kramat mest i år?

- Jag tror nog att det blir My, om man tänker på hela året.


34. Vilken musikstil/band/artist har du lyssnat på?

I början av året var den hiphop/rnb som gällde. Som nu förövrigt är det värsta som finns. Nu lyssnar jag nog mest på indie/rock/pop och folk/pop. Detta är band och artister som: The clash, bob dylan, those dancing days, first aid kit, bright eyes, säkert, hello saferide, håkan hellström, vapnet, veronica maggio, miss li, the elected, the concretes, babyshambles, bob hund, bob marley, camera obscura, Elvis presley, famliljen, feist, Imogen heap, jimi hendrix, johnny cash, Kapten röd, lilly allen, mando diao, regina spektor, tiger lou m.m.


35. Vad har druckits mest?

- höhö. jadu. typ mjölk tror jag!


36. Bästa filmen du såg?

- Ojojoj! vilken fråga. ingen riktig aning faktiskt. några bra filmer är däremot: the dark night, sex and the city the movie, mamma mia, barnhemmet.


Kommentarer
Postat av: My

Härmis!

2008-12-22 @ 17:06:17
URL: http://remotecontrolface.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0