mode

Nu tänkte jag faktiskt köra lite modetalk hära. bara för att detta måste tas upp mera, det är ju typ det roligaste som finns hallå!? nej men här kommer dom sakerna som enligt mig är inne och ute.

Tröjor

Inne: Jag håller fortfarande fast vid att oversize tröjor är det snyggaste som finns. Det finns en hel del fina t-shirts på hms herravdeling men annat som är fint är också hm loggs randiga tröjor i stora stolekar.

Ute: Sätt aldrig på dig ett linne som är för tajt för det första, det finns inget kul med det alls. Sen så har hm verkligen misslyckts med deras divided t-shirts. Det enda som trycks på dom är döskallar och stjärnor. Nej tack kära hm, sånt går bort för min del!


Byxor

Inne: När det gäller byxor tycker jag att kostymbyxan är skitfint. Gärna grått men jag tycker också att svart och blått funkar. Något annat som också är snyggt är uppvikta jeans, gärna trasig och ljusa. Men såklart nu mot vinter kan det bli ganska kallt, annars är bara ett par svarta snyggt. Om du fryser när du har hål i jeansen är ett tips ett par snygga mönstrade strumpbyxor fint att ha under.

Ute: Jag vet att för vissa är utsvängda jeans det snyggast som finns men för mig går det helt bort. Jag ser inget mer än fult 70-tal och det funkar inte.


Klänning/kjol

Inne: Oh, allt som är svart och allt som har spetsdetaljer tackar jag inte nej till. Om det gäller lite mer finare klänningar så tycker jag ballong funkar fortfarande, annars är den lilla svart också fin. Stora och små detaljer är nästan alltid fint, gärna rosetter och spets.

Ute: "ginta tricot klänningen" funkar inte längre. Finns det någon som aldrig har haft den? Den går helt bort och har alltid gjort för mig, jag förstår inte vad som är så speciellt med den. Är det inte roligare att ha något som ingen annan har?


Material

Inne: Just nu tycker jag det finaste materialet lungt är päls. Såklart är det inte fint med för mycket men matcha lagom. Ska om någon vecka själv köpa mig en päls men tills dess får jag nöja mig med min pälsmössa. Ett annat material som jag tror kommer funkar under vintern är spets, just för att det är så juligt på något sätt. Sen har vi sammet som jag också tycker passar jättebra till julen och vinter. Sammet i färger som mörklila och mörblått är det snyggaste tycker jag. Sen något annat fint som jag tror kommer hålla i sig är jeans, dock så funkar inte jeansjackan för mig längre. Men dock en fin jeansväst skulle funka över en svart klänning.

Ute: Material som plast kommer nog inte att funka mer än till pulkan nu i vinter.

Färger:

Inne: Jag tror att det har blivit mer nedtonat nu det senaste året. Gärna färger som: Mörkblått, vinrött, grått, svart, brunt, mörlila, beigt. lite mera naturliga färger helt enkelt. Men det funkar också med små detaljer i färger som knallrött och serist.

Ute: jag har svårt att säga att någon färg är ute. för det beror på hur man matchar dom. så, sålänge du matchar rätt kommer det att funka!

Kommentarer
Postat av: Åkermanskan

när du säger päls, menar du äkta päls då? hur förklarar du dig isåfall till att du bär ett dött djur?

2008-11-23 @ 19:17:05
URL: http://emotionsrundeep.blogg.se/
Postat av: Emma

kul lista;-)

2008-11-23 @ 20:16:53
URL: http://emmmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0