Inne och ute

God morgon!
Idag är jag ledig och jag hade tänkt att börja dagen med en inne och ute lista.
Och dett är vad jag själv  tycker.

Tröjor

Inne: Överzice tröjor tycker jag nu till vintern är hur underbart som helst. Med en stor sjal eller halsduk till blir det hur snyggt som helst. Om det gäller lite tjockare tröjor så är hm's herravdelning en grym gömma, annars kan man hitta en massa fint på second hand. Tynnare har hm också fina, görna vita tröjor med små blå räder. Det är fint!

Ute: Hm's wanna be punk tröjor. Snälla.. divided brukar faktiskt göra ganska mycket fint, men nu när dom har börjat sätta stjärnor och döskallar på sina tröjor så får jag nog. Nej tack till det!


Byxor

Inne: CHINOS är nog det finaste som finns tror jag. Gärna höga men låga går också bra. Dom har just nu extremt mycket fina chinos på monki. Något annat som jag också tycker är fint är midjehöga jeans. Satsa på det så kommer ni bli helsnygga.

Ute: PIRATBYXAN! Om jag skulle se någon på stan i piratbyxor skulle jag får panik. Det är verkligen någonting som aldrig får visas mer, usch!


Klänning/kjol

Inne: Gärna overzice och stora klänningar. Gör gärna om annat eller sy själv, det blir jättefint! När det gäller kjolar så ska det vara hög midja. Det är både skönt, snyggt och praktiskt. Måste nog vara det mest använda plagget i min garderob.

Ute: Kort kort säger jag på båda. Men även också för uringat och för tajt. Men det beror lite på vem som bär och hur exakt klänningen eller kjolen ser ut. 


Material

Inne: Spets tycker jag som många andra är helt underbart fint. Gärna en långarmad spetströja under en kortärmad klänning det är fint. Sammet är också så himla fint, funderade på att köpa sammetstightsen eller kjolen från monki när jag frå pengar. Jeans är också något som är urfint, men matcha inte jeans med jeans för då kan det lätt bli helt fel. Stentvättat var jag lite tveksam till i början men gud så fint det är, gärna höga jeans eller kjolar. Rutigt är nog också en sådran där  favorit, har märkt att alla sjalar jag köper råkar vara just rutiga. Men annat som är fint rutigt är skjortor.

Ute: Plast, tycker inte jag är så fint. Nej det går bort för mig. Annat som jag inte tycker är så fint är sånt där handukstyg. Usch nej, men det finns så mycket. Men det är svårt att komma på, men där hade ni två saker i alla fall :)

/ F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0